درباره آکادمی

روند سریع جهانی شدن بازارهای اقتصادی و تجاری، رشد چشمگیر تکنولوژی در صنعت و بالا رفتن سطح ارائه خدمات و کیفیت مورد انتظار مشتریان، سبب شکل­ گیری عرصه های رقابتی شدیدی شده است که این رقابت فشرده غالبا موجب افزایش هزینه ­ها و در نهایت کاهش سود می­گردد. از این رو بکارگیری استراتژی­های نوین و کارآمد که زیربنای آنها بر نوآوری ارزش و ایجاد بازارها و تقاضاهای جدید طراحی شده باشد و استفاده از”اصول، چارچوب­ها و ابزارهای بدیع، موفق و عملی” نیازی ضروری و انکارناپذیر است.

استراتژی اقیانوس آبی نتیجه دو دهه تحقیق و مطالعه بر روی بیش از ۱۵۰ جنبش استراژیک دنیا در ۳۰ صنعت متفاوت در طی ۱۰۰ سال گذشته است. این راهبرد عملاً به کارگیری پیروی هم زمان از دو نوع استراتژی تمایز و استراتژی کاهش هزینه بوده و در عین حال مجموعه ای از متدولوژِ‌ها و ابزارهای مدیریتی برای ایجاد یک فضای بازار جدید و بی رقیب را در اختیار سازمان‌ها قرار می دهد.

در سال ۲۰۰۵ کتابی تحت عنوان راهبرد اقیانوس آبی که حاصل کار بیست ساله پروفسور چان کیم و پروفسور رنه مابورنیا بود، منتشر شد و در کمتر از یک سال میلیونها نسخه از آن به چهل و یک زبان دنیا ترجمه و فروخته شد. در ایران نیز، ترجمه این کتاب توسط چندین انتشارات داخلی منتشر شده و در دسترس عموم قرار گرفته است. اما علاوه بر کتاب، مقالات، فیلم‌ها، یادداشت‌ها، تجربه‌ها و مطالعات موردی فراوانی بوده است که در کشور ما به شایستگی بازتاب نیافته است.

علی رغم اینکه سایت‌های اینترنتی متعددی در زمینه این استراتژی به زبان‌های خارجی موجود است، اما خلأ یک سایت فارسی زبان برای جمع آوری، سازمان‌دهی و ارائه مطالب گسترده مربوط به استراتژی اقیانوس آبی مشهود بود. از این رو، آکادمی استراتژی اقیانوس آبی (BOSA) نخستین پایگاه اینترنتی فارسی را در این زمینه ایجاد نمود تا با عنایت پروردگار، مأخذ مناسبی برای اساتید، دانشجویان، پژوهشگران و فعالان حوزه صنعت و تجارت و کسب و کار گردد.

این آکادمی همچنین به ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی در حوزه استراتژی اقیانوس آبی می‌پردازد که اطلاعات بیشتر در این زمینه به زودی بر روی این پایگاه قرار خواهد گرفت.